Stadig flere vil ha informasjon om hvilke «spor» bedriften setter på miljø og samfunn. Kunder, leverandører, banker og investorer etterspør både redegjørelser og ambisjoner, og rapportering er blitt et avgjørende konkurransefortrinn.
Informasjon knyttet til bærekraft vil bli forventet fra bedrifter i alle størrelser fremover. Rapporteringen vil også være et godt strategisk verktøy for utvikling i egen bedrift. Formålet med dette webinaret er å gi en innføring i hvordan små og mellomstore bedrifter kan komme i gang med bærekraftsrapportering.
EU har laget et solid rammeverk som gjør det mulig å rapportere på en sammenlignbar og troverdig måte. De har også utarbeidet en tilpasset versjon for små og mellomstore bedrifter (SMB). I dette webinaret skal vi høre om hvorfor det er sentralt å komme i gang med denne rapporteringen, og vi skal se et eksempel på rapport laget etter standarden for SMB.
Innledere og tema:
Hva er en bærekraftsrapport og hva inneholder denne? Hvilke forretningsmessige muligheter gir dette? v/Hedda Krogstad, seniorrådgiver bærekraft, Innovasjon Norge
Hvordan kan man lage en bærekraftsrapport for SMB-bedriftene? «Bærbart» er et praktisk program som flere bedrifter har vært igjennom. Bedriftscase blir presentert. v/Hilde Tallaksen, rådgiver, Lindesnesregionen Næringshage AS
Aktuelle gratis kurs:
Introduksjon til bærekraft
Hvordan komme igang med bærekraftsrapportering
Foto: Thx4Stock